Dag 9 Saint- Enimie- Ramatuelle - Reisverslag uit Ramatuelle, Frankrijk van fskjks - WaarBenJij.nu Dag 9 Saint- Enimie- Ramatuelle - Reisverslag uit Ramatuelle, Frankrijk van fskjks - WaarBenJij.nu

Dag 9 Saint- Enimie- Ramatuelle

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

04 September 2017 | Frankrijk, Ramatuelle

Vanmorgen rond 8.30 vervolgden we onze weg door een prachtig gebergte richting Ramatuelle, een plaatsje in de buurt van Saint Tropez.
Het was een afwisseling van natuur. het begin van de route bestond uit een prachtig groen gebergte, waar je erg mooie oude dorpjes tegenkwam. Hoe veder je richting Saint Tropez reed, des te droger werd het. Maar eenmaal in de buurt van Ramatuelle was het weer erg mooi groen, maar dan met cactussen en tropische planten, erg mooi. Maar mijn god, wat een weg om daar naartoe te rijden, door de bergen, de een rijd nog harder dan de ander, had er echt zweethandjes van overgehouden. En dan hadden we het nog niet over de steile wegen. Ik was erg blij dat we er waren. Het Hotel zag er op het eerste oog best goed uit, alleen het personeel keek ons net aan op een manier van wat komen jullie doen. het leek wel een beetje paniek. Vervolgens loodste een van de mannen ons door een gang (vol zakken met vuil wasgoed e.d) naar een kamer, deed de deur open en overhandigde ons de sleutel. Erg onpersoonlijk allemaal, wat niet prettig aanvoelde. Vervolgens wilden we de koffers uit de auto halen, en stond er een man bij de ingang te wachten, vroeg of de parkeerplaats ons beviel, en toen we dat bevestigde vertelde hij dat dat 15 euro per dag koste. Ook vroeg hij of we wilden ontbijten, dat was ook nog eens 15 euro per dag. Het ging alleen maar over geld, dat hadden we al snel door. Maar goed, we gingen het dorpje verkennen, gingen kijken waar we die avond konden eten, en besloten daarna een ijsje Peche Melba te gaan eten, we hadden namelijk best trek, en hier is het gebruikelijk dat ze s'avonds pas om 19.00 warm eten. We besloten om naar de italiaan Vesuvio te gaan. Frans een Lasagne en een toetje creme caramel, en ik een Spagetti bolognese en een mouse de chocolat, he wat heerlijk. Dat wordt weer Sonja Bakkeren als we thuiskomen, want we denken wel dat we enkele kilo's zijn aangekomen.