Dag 10 Dagje Saint Tropez - Reisverslag uit Saint-Tropez, Frankrijk van fskjks - WaarBenJij.nu Dag 10 Dagje Saint Tropez - Reisverslag uit Saint-Tropez, Frankrijk van fskjks - WaarBenJij.nu

Dag 10 Dagje Saint Tropez

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

04 September 2017 | Frankrijk, Saint-Tropez

Vanmorgen hadden we afgesproken dat we om 8.00 konden ontbijten, dat was geen probleem, maar bij aankomst in de ontbijtzaal was er nog geen tafel gedekt. We wilden graag op tijd vertrekken omdat het Saint Tropez altijd erg druk is, maar goed, we moesten even wachten maar uiteindelijk kregen we ons ontbijt. We schrokken wel erg toen we zagen wat we kregen, een klein mandje met heel kleine broodjes, een heel klein cupje met jam, 1 kopje koffie, supersterk, jus uit de automaat, een klein yoghurtje naturel zonder suiker, en stukjes fruit uit een blik wat werkelijk niet te eten was. En daar moesten we 30 euro voor betalen?
We besloten om het ontbijt voor de volgende dag af te zeggen, dit was echt niet normaal. maar goed, eindelijk op weg naar Saint Tropez. Wat hebben we genoten. heerlijk langs de boulevard met prachtige schepen, niet voor te stellen. waar doen mensen dit van, de ene boot nog groter dan de andere, prachtig. verder door de pitoreske straatjes gewandeld, erg mooie foto's gemaakt. Toen naar het plein waar de film van Louis de funes opgenomen was in de jaren 60.
Na wat te hebben gegeten, zijn we met de rondvaartboot meegegaan, zo mooi, we kwamen langs allerlei prachtige plekken, mooi om vanuit het water te zien, en langs huizen van verschillende beroemdheden, zoals Brigit bardot en het vakantieverblijf van Dodi lafajet, de vriend van Ladi Diana, waar ze 4 dagen voor haar overlijden nog was geweest, erg bijzonder. het was echt de moeite waard. Rond 17.00 weer richting hotel. Na gedoucht te hebben, lekker gaan eten bij wederom vesuvio, Frans ditmaal een Pasta bolognese en een creme brulee, en ik Pasta a la fruits de mere (zeevruchten) en een, ja hoor, een mouse de chocolat. we hadden allebei de neiging om nog een pizza mee naar het hotel te nemen, deze zagen er zo lekker uit, maar hebben het toch maar niet gedaan.
Morgen gaat onze rondreis verder, dan richting Pont- en- Royans, wederom een heel mooi dorpje. We zijn weer benieuwd.