Woensdag 20 Juli Kjerag- Florli - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van fskjks - WaarBenJij.nu Woensdag 20 Juli Kjerag- Florli - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van fskjks - WaarBenJij.nu

Woensdag 20 Juli Kjerag- Florli

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

20 Juli 2016 | Noorwegen, Mandal

Vanmorgen om 7.30 wakker.
Eerst alles opgeruimd en de auto op orde gebracht, daarna lekker samen ontbeten.
De campingbeheerders bedankt, want we waren wel erg laat, en de beheerder had netjes de sleutel in een kluisje gedaan en ons de code door gegeven.
Rond 9.00 aangereden op weg naar Kjerag.
De beheerder had ons jammer genoeg naar het verkeerde veerpont gestuurd, waardoor we toch een stuk om moesten rijden. Dit was echter niet zo erg, want we reden door prachtige natuur.
Daarna de pas Kjerag gereden, deze was zo mooi, zelfs sneeuw gezien, en heel veel schapen op de weg.
Toen door naar Lysebotn, vanwaar we met de Ferry naar Florli zouden varen.
Ik was zo enthousiast met foto's maken dat we niet hadden gehoord dat we uit moesten stappen, en de boot was al verder aan het varen, en moest toen terug :), maar ze bleven erg vriendelijk.
Florli is een prachtige plek, bijna onwerkelijk.
Zojuist zelf een potje chili con carne gemaakt en heerlijk gesmuld.
Nu nog even de reis van morgen voorbereiden en dan naar bed.
Morgen varen we om 10.45 weer terug naar Lysebotn om de auto op te halen, om vervolgens om 12.00 met de volgende ferry naar Songesand te vertrekken.

Voor dadelijk welterusten.

Tot morgen.

Groetjes Frans en Sabine.