Maandag 25-07-2016 Lillehammer- Gaustablikk - Reisverslag uit Gaustablikk, Noorwegen van fskjks - WaarBenJij.nu Maandag 25-07-2016 Lillehammer- Gaustablikk - Reisverslag uit Gaustablikk, Noorwegen van fskjks - WaarBenJij.nu

Maandag 25-07-2016 Lillehammer- Gaustablikk

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

25 Juli 2016 | Noorwegen, Gaustablikk

Vanmorgen na het heerlijke ontbijt rond 9.00 aangereden.
het regende pijpenstelen in Lillehammer, dus het was maar goed dat we verder gingen met onze reis.
We gingen op weg naar Oslo, waar de weersverwachting gunstig was.
En inderdaad, het was er 26 graden, dus mooi om wat cultuur te snuiven.
We hebben het paleis van De koning en koningin van Noorwegen bezocht, Koning Harald en Koningin Sonja.
Een prachtig paleis met een hele mooie tuin om te wandelen.
Ook mooi om te zien hoe er de wacht gehouden wordt.
Rond 13.00 vervolgde we onze reis.
Weer gearriveerd in een natuurgebied heerlijk geluncht, om vervolgens onze hostel op te gaan zoeken.
Dat viel nog niet mee om deze te vinden (Tom Tom kon het adres niet vinden), maar door te vragen kwamen we rond 17.00 aan boven op een gigantisch hoge berg, waar Gaustatoppen hostel was gevestigd.
Spulletjes uitgepakt en gelijk gedoucht en heerlijk samen in de sauna geweest.
Dat was genieten, je komt er als herboren uit.
Dat moet ook wel, want ons bed, daar moeten we eerst een ladder voor beklimmen van 2,5 meter hoog :).
Dat wordt nog wat.
Zojuist lekker samen gegeten, en we gaan zo dadelijk nog een stukje wandelen.

Dit was het weer voor vandaag.
Morgen staat er een rit van 4,5 uur op het programma.
We gaan naar het Hardangervidda National Park, en daarna naar het Liseth Pensjonat og Hyttetun in Eidfjord.

Voor strakjes welterusten en tot morgen.

Groetjes Frans en Sabine.