Woensdag 18 September, dag 5 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu Woensdag 18 September, dag 5 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 September, dag 5

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

19 September 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

Dag 5, vandaag gingen we naar de Grand Canyon.
Eerst een lekker ontbijt, french toast with peanut butter en een beker melk.
Nog een beker meloen en we gingen weer op pad.
Iedereen de koffers in de volgauto, en de motoren weer paraat maken, samen het liedje country home meezingen, en daar gingen we. Iedere met toeschouwers, we worden wat gefotografeerd zeg.
Een prachtige rit er naar toe.
Onderweg lag een dodo coyote op de weg die was aangereden.
Aangekomen bij Grand canyon eerst naar de helicopters.
Eerst de instructie voor de veiligheid, een sticker kreeg je opgeplakt, en dan wachten tot je werd afgeroepen.
Vervolgens werd je naar de helicopter begeleid, nog even een foto genomen, en toen vertrokken we.
Het was adembenemend om te zien, wat een wereldwonder, prachtig.
Maar de terugweg verliep anders.
Ik werd ( natuurlijk ik weer), zo misselijk dat ik niet echt meer kon genieten. Zat voorin de helicopter wat natuurlij geweldig was, maar was op een gegeven moment alleen nog maar op zoek naar een kotszak.
Deze ook gevonden en rijkelijk gevuld.
Ook de spreek luisterverbinding was prachtig versierd.
Deze als souvenier aan de piloot gegeven, die er toch wel om kon lachen.
Moet zeggen dat toen ik mijn voeten weer de aardbodem raakte het weer snel goed met me ging.
Toen weer verder met de motor de Grand Canyon in.
Een prachtige route. Hebben veel natuurschoon gezien en mooie fotos gemaakt.
Op weg naar Flagstaff nog een indianenwinkel bezocht, en daarna naar ons motel.
Zojuist nog heerlijk gegeten in Gallery's diners, nog even geskypt met onze Kim, en nu lekker slapen, want morgen wordt het een erg lange rit van Flagstaff naar Blanding, maar liefst 320 mijl.
Daarover morgen meer.

Welterusten en tot horens.

Groetjes Frans en Sabine.

PS BEDANKT TWAN EN PATRICIA!

• 19 September 2013 - 08:12

Franklin:

Als jullie terug komen kunnen kun je een boek gaan schrijven.titel =de avonturen van sabine en frans op de motor in amerika.
    Haha.
    Welterusten voor strax en wacht weer met spanning af wat er morgen weer te lezen valt.
    Dikke kus van ons

• 19 September 2013 - 09:18

Pauline En Frans:

wat een beleving, moet toch wel aan de verwachtingen voldoen.
    jammer dat je niet zo goed tegen al die spanning kunt.
    gelukkig is het maar voor korte duur, dus houd je taai voor de volgende ritten.
    de verslagen zal ik vanavond bij het dansen laten lezen.

• 19 September 2013 - 10:34

Trieske:

GOODMORNING,ja ook ik ben vast aan het oefenen voor onze trip.
    Ik heb zojuist contact gehad met de reisverzekering,maar die hebben nog zoveel vragen die ik niet kon beantwoorden.Dus het lijkt hun beter dat jullie zelf contant opnemen via de tablet of zo (met WIFI) via internet.
    Hun vragen waren:Welk ziekenhuis,naam,telefoonnummer van het ziekenhuis.
    Wat er precies gefaxt moet worden?
    Haar voornaam zoals vermeld op het paspoort
    Huisarts in Nederland.
    Zij hebben wel vast een dossiernummer aangemaakt dat nummer is:0679960.
    Ik heb gesproken met Ruby Groeneweg.
    Maar omdat dit medisch is moet je dit eigenlijk melden bij de CZ.(hebben ook een alarmnummer of via de tablet)
    Ik hoop dat alles in orde komt en wens jullie vandaag een Superdag.
    SEE YOU SOON...... The 2T. (ha,ha,)