Zondag 29 September, dag 16 - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu Zondag 29 September, dag 16 - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu

Zondag 29 September, dag 16

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

30 September 2013 | Verenigde Staten, Visalia

Vanochtend konden we in principe uitslapen, want we gingen het Sequoia National Park bezoeken.
Dat ligt zo ongeveer 40 mijl van Visalia, dua dat leek ons een ontspannen ritje, maar tijdens het ontbijt hoorden we dat we een erg bochtig parcour gingen volgen.
Rond 9.30 reden we aan. Getankt bij een tankstation uit het jaar 0, vervolgden we onze weg.
We reden door allerlei fruitplantages, erg mooi.
Het bochtige landschap begon al snel, opletten dus.
Eekhoorntjes die oversteken, stenen op de weg, gaten in de weg, op alles moet je letten.

Rond 12.30 waren we bij de sequoia bomen.
Een paar mooie foto's gemaakt, en toen op naar het restaurant.
Het was wel jammer dat het zo lang duurde voor je het eten kreeg, des te minder tijd had je om het park te bezoeken..

We hadden om 16.00 weer afgesproken.Het was een mooie afdaling.
Drie jongens van de groep hadden een jonge beer gezien, maar liepen op een plek waar ze niet mochten komen, niet slim.
En Gunar had een beer voor de motor, en deze sprong gelukkig net op tijd over de railing.
Ze konden nog net een foto maken van zijn kont, haha.
Daarna vervolgden we onze weg weer over een een zeer bochtig landschap.
Zeer scherpe bochten, heel goed opletten.
Precies om 16.00 waren we op de plaats waar we hadden afgesproken.
Even uitrusten en wat drinken.

Rond 16.45 vervolgeden we onze rit naar het motel.
Fritz en Connie bleven achter, want twee van onze groep waren er nog niet.

Wij dus met de anderen onderweg naar het motel.
10 mijl voor het Motel gebeurde er wel iets verschrikkelijks.
Een duits echtpaar kwam net voor het stoplicht ten val.
Ze hadden het stoplicht niet gezien, trapte alleen de achterrem in en zo blokkerde de achterrem.
Het was een rookwolk en we zagen zijn vrouw door de lucht vliegen.
Gelukkig hadden beiden wonder boven wonder geen verwondingen, en vervolgden we onze reis.
Na 15 minuten waren we gearriveerd.
Nog even onder het genot van een drankje nabesproken wat er gebeurt was.
Sommigen hadden het er moeilijk mee en gaven ook aan het fijn te vinden dat het morgen de laatste motorrit was, ook omdat het erg veel energie kost, en de vermoeidheid toch parten gaat spelen.

Eerst even lekker gedoucht, en daarna lekker gegeten ( natuurlijk steak).
Nu nog even een verslagje schrijven en dan lekker slapen, want morgen vertrekken we al om 8.00.
We kijken er alweer naar uit.

Voor dadelijk welterusten.

Tot horens.

Groetjes Frans en Sabine.

• 30 September 2013 - 06:40

Kim Van Rixtel:

Heey papa en mama supergaaf... Geniet morgen van jullie laatste rit en rust maar lekker uit als je in het vliegtuig zit, dan krijgen jullie een warm welkom van de famillie en ons kleine hyperactieve hondje, kan niet wachten om hem, én jullie natuurlijk, op te halen, hahaha.. Hou van jullie <3

• 30 September 2013 - 12:38

Franklin :

Blijf toch ieder keer schrikken dat er toch zoveel ongelukken gebeuren. Ben blij als jullie strax weer thuis zijn. Geniet nog van de laatste dagen en pas goed op jezelf.

Groetjes van ons

• 30 September 2013 - 19:26

H@nny :

Hoi Frans en Sabine,

Die seguoia bomen staan ook bij ons in de Bakelse Beemden . Erg indrukwekkend.
    Op Secilie hebben we ook bomen gezien met enorme luchtwortels. Geweldig om daar "in "te staan.
    Je waant je in sprookjesland.
    Ik begrijp dat jullie reis er bijna op zit. ! Hele goeie terug reis en nu maar verhalen vertellen en nagenieten !!

Liefs, Fried en H@nny

• 30 September 2013 - 20:23

Twan En Patricia:

Wat een prachtige bomen en erg indrukwekkend, nog een paar dagen GENIETEN en dan naar the Netherlands.

Groetjes,
    Twan en Patricia.