Zondag 24-07-2016 Oppdal- Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van fskjks - WaarBenJij.nu Zondag 24-07-2016 Oppdal- Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van fskjks - WaarBenJij.nu

Zondag 24-07-2016 Oppdal- Lillehammer

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

24 Juli 2016 | Noorwegen, Lillehammer

Vanmorgen om 8.15 aangereden op weg naar Lillehammer. Al snel arriveerden we in het eerste National park, het Dovrefjell sunndalsfjella, en daarna gelijk door naar het volgende National park, het Rondane National Park.
Prachtig mooi, hier groeit gewoon het ijslands mos op de grond, prachtig om te zien.
Weer erg genoten.
Vervolgens door naar Lillehammer, waar we eerst op zoek gingen naar de Feltstue, waar we zouden logeren.
Eenmaal gevonden doorgereden naar een mooi natuurgebied, waar we een mooie wandeling gemaakt hebben, wat een rust hier, je hoort gewoon helemaal niets, af en toe gemekker van de schapen, die hier overigens veel los rondlopen.
De schapen worden gebuikt om het gras kort te houden, een soort van levende maaimachine. Slim van de Noren.
Toen de weg gevraagd naar de skischans van Lillehammer, want de taal zijn we niet machtig, dus de wegwijzer borden zijn niet altijd goed leesbaar.
Toch met de juiste aanwijzingen snel op de plek van bestemming.
Mooi om te zien. In 1994 zijn hier de Olympische winterspelen geweest.
met de trap kon je langs de skischans naar beneden met een trap, ja ja, van wel 900 treden.
Naar beneden was een makkie, maar toen terug, dat viel niet mee, ik was kapot.
Ik moest bij iedere 50 treden even bijkomen, maar uiteindelijk toch boven aangekomen :)
Toen terug naar het hotel waar we een heerlijke douche genomen hebben (was wel nodig, ik had me kapot gezweet op die trap), en daarna heerlijk gerelaxt, tot het avondeten.
Frans at heerlijke lasagne en ik aardappeltjes met vis en heeeeel veel salade, heerlijk.
Zojuist nog een heerlijke wandeling gemaakt.
Kortom, erg genoten weer vandaag, met wederom prachtig weer.

Morgen staat de rit vor de boeg van Lillehammer naar Gaustablikk, met een tussenstop in de prachtige stad Oslo.

We zijn zeer benieuwd, morgen wordt het hier 24 graden.
Ja ja, de goden zijn ons goed gezind :)

Voor strakjes welterusten.

Tot morgen.

Groetjes Frans en Sabine.