Dag 9 Do 10 September Chinle- Blanding - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu Dag 9 Do 10 September Chinle- Blanding - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu

Dag 9 Do 10 September Chinle- Blanding

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

10 September 2015 | Verenigde Staten, Blanding

Vanmorgen wederom vroeg op, want het was een 3 uur durende rit.
Tussendoor nog even boodschappen gedaan, en zo rond 12.30 kwamen we aan bij het visitor center Mesa Verde.
Na informatie ingewonnen te hebben en kaartjes gekocht voor de bezichtiging van Cliff Palace, gingen we op weg.
Het was nog een uurtje rijden voor we er waren.
Nog even wat gegeten want om 14.00 kregen we een rondleiding met een Ranger (Joe).
We hadden geluk want het was de laatste dag dat er een rondleiding werd gegeven, want de gebouwen moesten gerestaureerd worden.
Het was een erg mooie rondleiding, ongelooflijk dat de indianen vroeger zo leefden.
De rondleiding duurde 1,5 uur.
Daarna op weg naar Spruce Tree House, en tussendoor nog wat view punten bezocht.
Overal in het park waren verbrande bomen te zien. Volgens Ranger was er in 2002 de laatste brand geweest, maar kost het nog 200 jaar voor het er weer uitziet als voorheen.
Het was wederom een prachtige dag, en geweldig weer.

Voor dadelijk welterusten.

Tot horens.
Frans en Sabine.

• 12 September 2015 - 00:27

Jaimy Van Rixtel:

He vakantiegangers!
    We zijn erg benieuwd naar de fotos van de tour!

Groetjes