Dag 5 Mimizan Plage - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van fskjks - WaarBenJij.nu Dag 5 Mimizan Plage - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van fskjks - WaarBenJij.nu

Dag 5 Mimizan Plage

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

30 Augustus 2017 | Frankrijk, Mimizan-Plage

Het zou vandaag geen strandweer worden, maar als dat al zo was geweest, we toch wijselijk uit de zon gebleven. We besloten vandaag naar La bastide -D ármanaque te gaan, naar de Notre dame de Cyclistes. Dit had ik gezien bij de tour de France, en had dit als verrassing voor Frans gepland. Dus wij op weg, het was ongeveer 1,5 uur rijden. Eerst kwamen we in het dorpje La bastide aan, het was zo mooi, het kon zo als decor voor een film door. Daar natuurlijk verschillende foto's gemaakt, en toen door naar de Notre dame de cyclistes. We waren wel wat vroeg, moesten 1,5 uur wachten, maar hadden onze stoeltjes onder een boom gezet, en zo kwamen we onze tijd wel door.
Om 15.00 ging het open, en het was de moeite waard geweest. Het hing er bomvol wieler shirts, en welke hing er ook tussen, jawel, een shirt van Frans zijn wielerploeg uit boekel, leuk zeg. We mochten geen foto's of film maken, maar dat hadden we natuurlijk toch stiekem gedaan, je wilt toch een herinnering toch?
Rond 17.00 waren we weer in Mimizan Plage, de hele dag mooi weer gehad, 27 graden. Nog even naar de apotheek voor zalf. Ik ben zo erg verbrand dat mijn rechterbeen zo dik wordt dat ik moeite heb met lopen, en mijn hele lichaam doet zo'n pijn, kan gewoon geen kleding verdragen. Twee grote tube's meegekregen en nu maar smeren, hoop dat het snel beter gaat. Nog even langs de boulevard gewandeld en heb twee mooie jurkjes gekregen van Frans, ze zitten heerlijk, zeker nu omdat ik zo verbrand ben.Rond 19.30 zijn we lekker gaan eten, Frans een lekkere burger met friet, en een Dame blanche, en ik een pannetje mosselen met na twee bolletjes ijs. Nu zitten we heerlijk op onze hotelkamer, buiten regent het maar dat maakt niets uit. Morgen hebben we een relaxed dagje in petto.