Donderdag 28-07-2016 - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van fskjks - WaarBenJij.nu Donderdag 28-07-2016 - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van fskjks - WaarBenJij.nu

Donderdag 28-07-2016

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

28 Juli 2016 | Noorwegen, Kristiansand

Vanmorgen waren we om 7.15 wakker.
Toen naar de ontbijtzaal, wat een massa zeg, echt niet ons ding, maar goed.
Rond 8.45 gingen we op weg naar Kristiansand.
De dag begon erg wisselvallig, maar we wisten dat het in Kristiansand mooi weer zou zijn, dus dat was een goed vooruitzicht.
En zo was het, hoe verder we reden, hoe mooier het weer werd.
Rond 12.00 arriveerden we in het mooie plaatsje Mandal en vonden we een prachtige plek om te picknicken, heerlijk, dat was samen genieten.
Toen nog een stukje gewandeld naar de zwanen, en daarna op weg naar onze eindbestemming van de dag, Het Yess Hotel in kristiansand.
We waren er rond 14.00 en konden pas om 15.00 inchecken, dus besloten we de stad in te gaan.
Dat was wel lachen, we hebben nog nooit zo'n ouderwetse kleding gezien, we hadden het gevoel 40 jaar terug in de tijd te zijn, het jaren 60-70 gevoel.
Het was echt niet te geloven.
Maar goed, de stad was prachtig, er stond zelfs een mooie kathedraal die we van binnen mochten bezichtigen.
Om 15.00 konden we inchecken en na een kop koffie gingen we naar onze kamer, klein, maar erg knus.
Hier redden we ons wel vanavond.
Zo dadelijk nog even naar de Subway, een budgetmaaltijd nuttigen :)
(onze kronen zijn namelijk bijna op, DUHH).

Voor morgen de wekker al gezet om 5.45, daarna om 6.30 ontbijt, en om 7.00 inchecken op de Ferry.
Om 8.00 vertrekken we van Kristiansand naar Denemarken, waar we rond 11.15 zullen arriveren in Hirtshals, en op weg gaan naar Aarhus, waar we zullen overnachten in een Hotel aan het water, erg ROMANTISCH .........

Dat was het voor vandaag.
Voor straks welterusten.

Tot morgen.

Groetjes Frans en Sabine.