Dag 8 Woe 9 September Kayenta-Chinle - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu Dag 8 Woe 9 September Kayenta-Chinle - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu

Dag 8 Woe 9 September Kayenta-Chinle

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

09 September 2015 | Verenigde Staten, Chinle

Vanmorgen rond 8.00 vertrokken we naar Monument Valley.
Het was ongeveer 23 mijl van het hotel, maar we reden de afslag voorbij en kwamen uit bij Mexican Hat.
Maar ja, dat hadden we dan ook weer gezien :):):)
Teruggereden door een mooi landschap, en kwamen zo'n 23 mijl verder bij afslag.
In de verte zagen we het al liggen, prachtig.
Eerst even naar het visitor center, daarna naar buiten om de eerste foto's te maken van het country en western uitzicht.
Het is zo mooi, net of het niet echt is.
Daarna kijken of we met de jeep een tocht konden maken door het park.
Je moet dan erg opletten wat je doet.
Verschillende indianen bieden deze tochten aan, maar het verschilt erg in prijs.
Toch de juiste man gevonden en daar gingen we.
Hartstikke leuk om mee te maken. Een veel langere tocht als twee jaar geleden, dus veel meer gezien.
Bij een stopplaats stond een indiaan met een paard, waar je op mocht zitten.
Er werd goed rekening gehouden met de conditie van het paard en het een erg aardige indiaan, dus Frans wilde graag even het cowboy gevoel ervaren, haha.
Even de cowboyhoed van hem lenen en het plaatje was compleet.
Het was erg mooie tocht, zeker ook door het verhaal wat de indiaan erbij vertelde.
Daarna even boodschappen gedaan, gegeten, en toen weer verder naar Canyon de Chelly.
Eenmaal aangekomen, even informtie ingewonnen bij het visitor center.
Toen de route gereden die ze aanraden, vanwege het tijdstip van de dag.
Het was erg indrukwekkend, veel mooie uitzichten gezien.
Sommige leken erg op een oase.
Ook mooie indianenhuisjes gezien, gemaakt in wand van de rotsen, prachtig.
Rond 19.30 kwamen we aan in Hotel Sacred Canyon Lodge.
Het was een echte indianen kamer, erg mooi!
Nog even een Navajo burger gegeten, mijn god wat een joekel, niet normaal.
2 rundvleesburgers gevouwen in brood, zo groot als een pannekoek.
Daaronder sla, tomaat,ui en augurk.
Het is de bedoeling dat je de hamburger zelf " aankleed".
Erg groot allemaal en dan zit er ook nog friet bij.
Het was wel superlekker (de helft)

Dat was ons avontuur voor vandaag.