Dag 7 Di 8 September Grand Canyon- Kayenta - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu Dag 7 Di 8 September Grand Canyon- Kayenta - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu

Dag 7 Di 8 September Grand Canyon- Kayenta

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

09 September 2015 | Verenigde Staten, Kayenta

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken we naar Antelope Canyon.
Het was 3 uur rijden, nog een stuk door de Grand Canyon, dus nog even genieten van het prachtige park.
Rond 10.00 arriveerden we bij Antelope Canyon. We waren al gewaarschuwd dat het er erg druk zou zijn, en zagen al dat de tocht van 11.00 vol zat.
Maar we hadden geluk. Toen we kaartjes gingen bestellen vroegen ze of we gelijk mee wilden. Daar zeg je natuurlijk geen nee tegen.
We konden dus gelijk instappen, wat erg fijn was. Het was 35 graden, dus wachten is dan niet erg fijn.
Eenmaal aangekomen na een " hobbel" rit, kwamen we aan bij upper antelope canyon.
Wat was dat geweldig, nog nooit zoiets gezien.
Prachtig gevormde rotsen, met mooi geslepen kleuren, en een lichtinval,
Zoooooo mooi!!
Na terugkomst van dit wonderschoon en een hapje gegeten te hebben, gingen we verder naar Horseshoe Bend.
Dat was een erg pittige klim ( heen en terug), maar wel de moeite waard.
Een hele diepe kloof waar een rivier doorheen loopt in de vorm van een hoefijzer, Prachtig.
Op de terugweg drie keer moeten stoppen, had volgens mij een hartslag van 120, haha.
Eenmaal terug bij de auto gelijk een halve liter powerrade opgedronken, was half uitgedroogd :):):)
Toen weer verder, op weg naar de Glen Canyon Dam.
Erg imposant, maar moest nog erg bijkomen van de " wandeltocht", Haha.
Toch de Dam even bezichtigd, waarna we vertrokken naar Kayenta.
Dat was nog 1 uur en 3 kwartier rijden. We slapen vannacht in Hotel Monument Valley inn, waar we een prachtige kamer hebben.

Dit was het weer voor vandaag.
Voor dadelijk welterusten.

Tot horens.
Groetjes Frans en Sabine.

• 09 September 2015 - 14:35

Kim En Etienne:

Heel mooi om te zien, ook die foto van mama en ome twan samen. Kei mooi. Ik spreek jullie over een half uurtje, als jullie ontwaken in het Hotel Monument Valley Inn, tot zo lieverds we missen jullie enorm!

Pootje van Moosje en een dikke knuffel van ons