Donderdag 26 September, dag 13 - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu Donderdag 26 September, dag 13 - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 September, dag 13

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

28 September 2013 | Verenigde Staten, Merced

Vanochtend rond 6.30 ontbeten, al was het erg karig.
Een koek met jelly en een banaan, koffie en een sapje.
Ze hadden dat al verteld en we hadden afgesproken dat we eerst een uurtje gingen rijden en dan ergens gingen ontbijten.
Zo gezegd, zo gedaan, maar van een gewoon ontbijt hebben ze hier nog nooit gehoord.
Je eet je helemaal klem.
Daarna gingen we op pad.
We gingen een hele mooie bergpas rijden, die niet bij deze reis stond vermeld, maar omdat we Death Valley niet inmochten, was dit het alternatief.
Het was weer prachtig. Geweldige natuur, heeeeel hoge bergen en veel, heel veel bochten.
Moet zeggen dat ik het knap vind van Frans dat hij dit allemaal zo maar doet, want het is echt niet altijd even makkelijk.
De man die in de volgauto rijd heeft al heel wat afgescholden, al twee spiegels eraf gereden en weet ik allemaal wat nog meer.
De vrouw daarvan vertelde me gisteren zo door elkaar geschut te zijn in de auto dat ze het gevoel had dat haar eierstokken achter haar oren bungelden,haha.
Moet je je voorstellen hoe moeilijk het kan zijn op de motor.
Ook vertelde ze dat ze niet kon begrijpen dat we gezamelijk bij het hotel waren aangekomen.
Ze had ons namelijk op de highway alle kanten op zien vliegen en dan een zes baans weg.

Maar goed, vanuit de bergpas kwamen we in San Jose aan om te tanken.
(Dat doen we erg veel hier).
We vervolgden onze weg richting, jawel, the GOLDEN GATE.
Frans zijn wens ging in vervulling. Met een Harley Davidson over de Golden Gate.Evert zei nog tegen Frans, dit is jou moment, geniet ervan!
Wat heeft hij genoten, vond het geweldig.
Daarna naar een view punt om nog wat foto's te maken van ons samen.

We vertrokken weer dachten we naar ons hotel, maar Evert reed ineens een berg op, dus wij er achter aan.
Hij stopte op een punt waar je de Golden Gate, San Francisco, en Alcatras tegelijk kon bewonderen, prachtig.

Daarna op weg naar het hotel, waar we rond 17.30 aankwamen.
Om 19.00 moesten we weer paraat staan om naar fishermans warf te gaan.
Daar hebben we gezellig rondgestruind en zijn daarna gaan eten bij restaurant Alioto's.
We waren met 7 personene en zaten in een apart kamertje, heel gezellig.We hadden lekker vis gegeten.

Rond 23.00 met de taxi naar het hotel.

Voor nu welterusten.

Tot horens.