Donderdag 19 September, dag 6 - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu Donderdag 19 September, dag 6 - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van fskjks - WaarBenJij.nu

Donderdag 19 September, dag 6

Door: Frans en Sabine

Blijf op de hoogte en volg fskjks

21 September 2013 | Verenigde Staten, Blanding

Vandaag om 5.00 opgestaan, nog last van de jetlag.
Maar goed, de wekker hoef je in principe niet te zetten, dus dat is wel makkelijk.
Vandaag staat de rit van Flagstaff naar Blanding, een prachtige maar lange rit, maar liefst 320 mijl.
Eerst door de painted dessert, met zijn gekleurde zand en hele mooie rotsen in de kleuren rood paars, en bruin.
Daarna even tanken en wat lekkers, en natuurlijk genoeg vitaminewater, want het is een warme dag.
Toen verder naar Kayenta, waar we lekker hadden gegeten, een club sandwich, en toen verder op weg naar Monument Valley.
Daar aangekomen gingen we een offroad tocht maken met een jeep.
Heb zelden zo moeten lachen.Je werd zo door elkaar geschut in de jeep dat je bijna de kans niet kreeg om wat van Monument Valley te zien, en degene die voorin zaten kkonden stofhappen, zo hard ging die man in zijn jeep. Pas toen Willem vroeg om wat rustiger aan te doen reed hij normaal.
Bij de rustplaats aangekomen konden we prachtige foto's maken, en kon je als je wilde op de berg langs afgrond op een paard gaan zitten.
Daar hebben we uiteraard voor gepast, want je zult dan net zien dat als jij op het paard gaat zitten dat hij dan van de klif valt, zei Frans, want je hebt al genoeg meegemaakt deze vakantie op dit gebied.
We vonden het daarbij ook maar zielig voor het paard, maar voor de indianen zijn het inkomsten.
Toen weer met de (bolderkar) terug.
Weer terug op harde bodum nog even bij de uitkijk view foto's gemaakt, en toen weer op de motor voor een nog lange rit naar Blanding.
Bij het motel aangekomen, (overigens weer een hele mooie kamer), hebben we even gedoucht waarna we lekker zijn gaan eten in een steakhouse.
We hadden allebei Iron steak with mash patatoes en groentemix, wat er wel inging na zo'n lange rit.
De dag was goed verlopen, heerlijk vertoeven zo op de motor.
Nooit gedacht dat steunkousen, een heupband en een anti decubitus kussen voor zoveel plezier konden zorgen, ha ha.
Zo, nu lekker naar bed, want morgen staat er weer een lange rit van 320 mijl op het programma.

Welterusten en tot morgen.

Tot horens.

Groetjes Frans en Sabine.

• 21 September 2013 - 07:37

Franklin:

Wat leuk al die uitstapjes.
    Zo zie je nog eens wat.
    En fijn om weer een een keer te lezen dat er niks ergs is gebeurt.

Groetjes van ons

• 21 September 2013 - 09:21

Kim Van Rixtel:

Leuk om dit allemaal te lezen wordt er stiekem zelfs een beetje jaloers van! Heel veel plezier tijdens de volgende tocht!